Side 1 av 7 1234567 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 69
    Jørn Markset sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Alder
    39
    Meldinger
    1,714
    Takk!
    11
    Downloads
    0
    Uploads
    0

Introduksjon av FE under NMSBF

Da har NMSBF avholdt årsmøte hvor vi på slutten hadde en lang og god diskusjon rundt emnet elektro racing. Jeg noterer meg at mange er imot/har lite til overs for elektro. Likevel er alle klubbene enige om at det er en gren vi bør ta en hensyn til og vi bør gi den mulighet til å blomstre.
    I praksis betyr dette at jeg har fått lovnader fra alle organiserende klubber om at de iallefall ikke skal motarbeide oss som ønsker å tømme noen ampere rundt bøyene.

Måten vi nå drar dette igang på vil være at vi kjører FE som en slags promoklasse i 2010, det vil si at vi har 5 race på å finne ut om FE har livets rett under NMSBF. I løpet av denne sesongen må vi som har interessen danne en gruppe som kan ta dette videre. Det er på det rene at vi ikke kan intergrere flere klasser i samme race helg som FSR klassene kjøres.
    Dersom oppmøte etter 2 - 3 race er begredelig vil jeg allerede da vurdere og trekke hele FE`n bort slik at vi ikke skal belemre FSR klassene med unødig bruk av tid.

For å få litt intens racing skal vi nå i starten kjøre på en liten firkantbane som blir lagt ut inni vår vanlige ovalbane. Iallefall første race kommer til å bli kjørt uten runde telling, vi må få litt varme i trøyene og se hvordan dette drar i vei. Vi vil ha normal klokkestart.

I utgangspunktet er det ment å kjøre med båter i størrelseorden 65 - 80 cm og maks 4S lipo. Men alle som har en elektrobåt og har lyst til å være med er velkommen samme hva slags båt de har. Det viktigste er at dere stiller opp og finner ut om dette kan være noe å fortsette med.
    Jeg henstiller til alle om å spre dette budskap slik at vi når så mange som mulig.
    Promoen vil foregå på søndag hvor vi prøver å få kjørt 4 heat a 4 - 5 minutter. Dere bør ha minimum 2 kjøre pakker da 2 og 2 løp vil bli kjørt fortløpende
    Det vil ikke bli avkrevd noen startkontigent, men det må løses engangslisens (150 kr) i NMSBF. Dersom man vil være med flere enn 2 ganger lønner det seg med full lisens. (300 kr)
    Terminlister blir lagt ut på www.nmsbf.org der vil det også komme mer informasjon.
    I tillegg kan alle som er interessert kontakte meg på mail jmarkset@fokus-as.no dersom dere har spørsmål rundt dette.

Jeg håper så mange som mulig vil benytte seg av denne muligheten til dra igang et spennende raceformat!
    Sist endret av Jørn Markset; 26-03-10 kl 19:38
    Jørn Markset

Lindesnes Modellbåt Klubb

Simen Gjørstad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    asker
    Alder
    18
    Meldinger
    1,798
    Takk!
    1
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Jævelig bra!
    jeg er klar!

Vet det er veldig mange som har supervee 27/andre rtr båter her så bare og melde seg på!
    Sist endret av Simen Gjørstad; 08-03-10 kl 15:43
    Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

harald1966 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Moss
    Alder
    46
    Meldinger
    3,834
    Takk!
    44
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Får håpe det møter opp noen da Jørn.
    De som kun kjører elektro har hittil virket litt asosiale eller "skræmt" og ikke møtt opp når de har blitt invitert.
    Vi får se da vettu'...
    Et forslag kunne jo være å kjøre elektroklassene før 8:00 slik at vi andre kunne sove litt frampå?
    Sist endret av harald1966; 08-03-10 kl 17:23
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org

Jeg leter etter en Hydro-3,5. Si ifra om du vet om noen som skal selge slik båt.

toppe sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    knarvik\bergen
    Meldinger
    547
    Takk!
    0
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    skal se hva offs**** timeplanen tillater

bare en liten ting. max 4c er ok. MEN er det tillat å ha 2 pakker i båten så lenge bare 1 av pakken er tilkobblet ?? dette pga likevekt i katten min
    klaus toppe 1974

Jørn Markset sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Alder
    39
    Meldinger
    1,714
    Takk!
    11
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toppe Vis post
    skal se hva offs**** timeplanen tillater

bare en liten ting. max 4c er ok. MEN er det tillat å ha 2 pakker i båten så lenge bare 1 av pakken er tilkobblet ?? dette pga likevekt i katten min
    Spiller ingen rolle, kom med båten slik du liker den, 10 volt eller 40 volt whatever. Klassen vi tok utgangspunkt i har 4S som maks, men vi kan ikke holde folk utenfor eller forlange at de skal stille med spec utstyr bare for å være med på promo. Vi skal gjøre det vi syns er gøy, nemlig kjøre båt.
    Jørn Markset

Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Skien
    Alder
    40
    Meldinger
    151
    Takk!
    0
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Når og hvor er oppmøte, og hva må ordnes av formaliteter før vi møter på plassen? Vil det være mulig å kjøpe lisens der? Fant ikke så mye info om dette på nmsbf...

JHH
    ...signaturer er oppskrytt...

Jørn Markset sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Alder
    39
    Meldinger
    1,714
    Takk!
    11
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Du kan betale engangslissens på stedet. Informasjon om oppmøte kommer på NMSBF hjemmeside når innbydelsene til hvert race blir lagt ut. Jeg sørger for at info om FE blir tilgjengelig sammen med innbydelsene.
    Dersom du ikke kjører 2.4 Ghz må jeg i forkant ha greie på hvilke frekvensalternativer hver enkelt fører har slik at vi kan pusle dette sammen. FE vil bli kjørt fortrinnsvis på søndag.
    Terminlisten vil også straks komme på NMSBF hjemmeside.
    Jørn Markset

Øyvind! sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hurum
    Alder
    35
    Meldinger
    1,209
    Takk!
    3
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Det blir kult å se hvordan FE skutene går. Håper det ikke bare blir Kjell-Gunnar, Jørn og Simen (og evt. Oddis) som stiller opp.
    Elektrogjengen må nok kjenne sin besøkelsestid og stille opp på de første 2-3 løpene.

toppe sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    knarvik\bergen
    Meldinger
    547
    Takk!
    0
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørn Markset Vis post
    Spiller ingen rolle, kom med båten slik du liker den, 10 volt eller 40 volt whatever. Klassen vi tok utgangspunkt i har 4S som maks, men vi kan ikke holde folk utenfor eller forlange at de skal stille med spec utstyr bare for å være med på promo. Vi skal gjøre det vi syns er gøy, nemlig kjøre båt.
    har 2X 4s ser du men det er vel pakken som er kobblet til som teller og ikke anntall pakker som er viktig.
    klaus toppe 1974

Jørn Markset sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Alder
    39
    Meldinger
    1,714
    Takk!
    11
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Det er helt opp til deg. Om du vil bruke begge pakkene spiller ingen rolle for oss. Som nevnt innledningsvis er det viktigst at du i det hele tatt kommer. Dette er promo, regler og klasser får vi handheve når/hvis FE får fotfeste.
    Bare å fylle opp med amp og bli med slik at det blir moro!
    Jørn Markset

Side 1 av 7 1234567 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Annonse
Annonse
Advertisement